Ready for Takeoff: am 7. & 8. September 2024 hebt das 8. Electrifly-In Switzerland in Bern-Belp ab

Das Electrifly-In Switzerland 2024 wird am Freitagabend, 6. September anlässlich des
Networking Events (interner Anlass mit geladenen Gästen) durch Christoph Neuhaus/
Regierungsvizepräsident Kanton Bern, Roger Baillod/Verwaltungsratspräsident BKW, Urs Ryf/CEO Bern Airport und Dominique Gisin, Pilotin & Olympiasiegerin Abfahrt eröffnet.

Am Samstag, 7. September fällt dann der Startschuss für die Öffentlichkeit auf der
Bundesbasis der Luftwaffe am Bern Airport (Busstation “Giessenbad”). Das Electrifly-In Switzerland bietet bei seiner 8. Ausgabe ein vielfältiges Programm mit einer spannenden Ausstellung im Bundeshangar, vielseitigen Referaten, einem interessanten eTalk sowie einer gemütlichen Festwirtschaft und der Möglichkeit, Schnupperflüge in einem Elektroflugzeug zu
erleben.
Spannendes rund um Nachhaltigkeit
Das Fly-In wird umrahmt von einem prominent besetzten Symposium: Spannende Referate von Morell Westermann/Zukunftsforscher, Ingenieur & Pilot zum Projekt “eForce”, der Verein Cellsius (Studierende der ETH Zürich), welcher Fokusprojekte unterstützt, Radovan Gallo/Flux Aviation zum Thema “Module electric powertrains for general aviation”, Sascha Hardegger/CEO Dufour Aerospace zum Thema “The development of tilt-wing hybrid-electric aircraft in Switzerland” und Peter Koch/Pilot & Operations Sustainability & Accountable Standards bei Swiss International Air Lines zu «Sustainability@SWISS: Massnahmen und Herausforderungen» erwarten Interessierte und Aviatikfans.

Einsichten in neueste Technologien
Im Hangar der Bundesbasis zeigen verschiedene nationale und internationale Entwicklerteams ihre Projekte, Technologien und Leistungen (detaillierte Auflistung: Aussteller 2024). Jüngst konnte der Prototyp SFX1 der smartflyer AG den „Weight on Wheels“ Event feiern. Dieser steht also bereits in voller Grösse auf eigenen Rädern und wird so an der Ausstellung zu besichtigen sein. Im Gegensatz zu vielen anderen Projekten, wo der Verbrenner- einfach durch einen Elektromotor ausgewechselt wird, überzeugt die ganze Konstruktion des SFX1 mit einem Design, welches spezifisch auf den Elektroantrieb ausgelegt ist. Der Rollout dieses einzigartigen Flugzeuges soll noch in diesem Jahr stattfinden und der Erstflug ist 2025 vorgesehen.
Zudem präsentiert Swiss International Air Lines mit ihren Partnern, Lufthansa Aviation
Training Switzerland, Green GT und Synhelion, verschiedene Nachhaltigkeitsprojekte wie Sustainable Aviation Fuel, AeroSHARK und OPS efficiency. An den Electrifly-In Newsdays gewährt schliesslich die BKW Einblick in den weiteren Verlauf des Projekts BelpmoosSolar mit der derzeit grössten geplanten Freiflächen-Solaranlage der Schweiz.

Fliegen in Zukunft
Der eTalk, ein weiterer fester Bestandteil des Electrifly-In Switzerland und moderiert von Alex Miescher, behandelt die Frage «Ist das Ziel, Netto Null CO2 in der Aviatik bis 2050, erreichbar?» Das Podium ist mit spannenden Gästen aus unterschiedlichsten Bereichen der Aviatik, darunter Theo Rindlisbacher/Bundesamt für Zivilluftfahrt (BAZL), Andreas Ryser/ Aeroclub/Ressort Umwelt und Ulrich Nyffenegger/Amtsvorsteher: Wirtschafts-, Energie- und Umweltdirektion des Kantons Bern, bestückt.
Vielfältige Unterhaltung
Nebst interessanten Flugvorführungen haben Besuchende die einzigartige Möglichkeit, das Fliegen aus der Pilotenperspektive zu erleben. Erfahrene Fluglehrer stehen bereit, um bei Schnupperflügen die faszinierende Welt der Lüfte zu entdecken. Am Sonntagnachmittag findet zudem die Siegerehrung der eTrophy statt: Die Auszeichnung für Pilotinnen und Piloten, welche die längste Strecke rein elektrisch, hybrid, mit Wasserstoff oder als selbststartender Segelflieger nach Bern geflogen sind.

Die Öffnungszeiten sind wie folgt:

Samstag, 7. September 2024: 09:30 – 18:00 Uhr
Sonntag, 8. September 2024: 09:30 – 16:00 Uhr


Anreise
Um unseren Weg zu mehr Nachhaltigkeit zu unterstützen, empfehlen wir den Besuchenden mit den Öffentlichen Verkehrsmitteln anzureisen. Ein Shuttledienst mit eAutos wird von KIA Schweiz AG gesponsert und von den Organisatoren vor Ort betrieben. Ein- und Aussteigen (“Pick-up Points”) ist ab Bahnhof Belp und dem Haupteingang zum Flughafenterminal möglich.


Ein grosses Dankeschön geht an dieser Stelle an alle Sponsoren, die diesen Anlass
möglich machen.

Akkreditierung für Medienschaffende: Akkreditierung Presse / Lizenzfreie Bilder: Bilder
Alle Informationen finden Sie auf unserer laufend aktualisierten
Website: electrifly-in.ch.

Latest News finden Sie auch auf Linkedin, Facebook und Instagram.

Ready for Takeoff: le 7 & 8 septembre 2024 le 8ème Electrifly-In Switzerland décollera de Berne-Belp

Electrifly-In Switzerland 2024 sera inauguré le vendredi soir, 6 septembre à l'occasion du Networking Event (événement interne avec des invités) par Christoph Neuhaus/ viceprésident du gouvernement du canton de Berne, Roger Baillod/ président du conseil d'administration BKW, Urs Ryf/CEO Bern Airport et Dominique Gisin, pilote et championne olympique de descente.

Le samedi, 7 septembre, le coup d'envoi sera donné pour le public sur la base fédérale des Forces aériennes à l'aéroport de Berne (arrêt de bus «Giessenbad»). Pour sa 8ème édition, l’Electrifly-In Switzerland propose un programme varié avec une exposition passionnante dans le hangar fédéral, des exposés variés, un eTalk intéressant ainsi qu'une restauration conviviale et la possibilité de faire des vols d'essai dans un avion électrique.
Le développement durable, un sujet passionnant
Le Fly-In sera encadré par un symposium réunissant des personnalités: des exposés passionnants de Morell Westermann/futurologue, ingénieur & pilote sur le projet «eForce», de l'association Cellsius (étudiants de l'ETH Zurich) qui soutient des projets ciblés, de Radovan Gallo/Flux Aviation sur le thème «module electric powertrains for general aviation», de Sascha Hardegger/CEO Dufour Aerospace sur le thème «the development of tilt-wing hybrid-electric aircraft in Switzerland» et de Peter Koch/pilote & Operations Sustainability & Accountable Standards chez Swiss International Air Lines sur «Sustainability@SWISS: mesures et défis» attendent les personnes intéressées et les passionnés d’aviation.

Aperçu des dernières technologies
Dans le hangar de la base fédérale, différentes équipes de développeurs nationaux et internationaux présentent leurs projets, leurs technologies et leurs prestations (liste détaillée: Exposants 2024. Récemment, le prototype SFX1 de smartflyer AG a pu fêter l'événement «Weight on Wheels». Celui-ci est donc déjà sur ses propres roues en taille réelle et sera ainsi présenté à l'exposition. Contrairement à de nombreux autres projets où le moteur à combustion est simplement remplacé par un moteur électrique, toute la construction du SFX1 convainc par un design spécifiquement conçu pour la propulsion électrique. Le déploiement de cet avion unique en son genre devrait avoir lieu cette année encore et le premier vol est prévu pour 2025.
En outre, Swiss International Air Lines et ses partenaires, Lufthansa Aviation Training Switzerland, Green GT et Synhelion, présenteront différents projets de développement durable tels que Sustainable Aviation Fuel, AeroSHARK et OPS efficiency. Enfin, lors des Electrifly-In Newsdays, BKW donnera un aperçu de l'évolution du projet BelpmoosSolar, qui comprend actuellement la plus grande installation solaire au sol prévue en Suisse.

Voler à l'avenir
L'eTalk, autre rendez-vous incontournable de l'Electrifly-In Switzerland et animé par Alex Miescher, abordera la question suivante: «L'objectif d'un net zéro CO2 dans l'aviation d'ici 2050 est-il réalisable?» Le podium est composé d'invités passionnants issus des domaines les plus divers de l'aviation, dont Theo Rindlisbacher/Office fédéral de l'aviation civile (OFAC), Andreas Ryser/Aéroclub/Département Environnement et Ulrich Nyffenegger/ Direction de l'économie, de l'énergie et de l'environnement du canton de Berne.
Des divertissements variés
Outre d'intéressantes démonstrations de vol, les visiteurs ont la possibilité unique de
découvrir le vol dans la perspective du pilote. Des instructeurs de vol expérimentés se
tiendront à disposition pour faire découvrir le monde fascinant des airs lors de vols d'essai. Le dimanche après-midi aura également lieu la remise des prix de l'eTrophy: La récompense pour les pilotes qui ont parcouru la plus longue distance en vol purement électrique, hybride, à l'hydrogène ou en planeur auto-décollant jusqu'à Berne.

Les heures d'ouverture sont les suivantes:

Samedi, 7 septembre 2024: 09:30 - 18:00 heures
Dimanche, 8 septembre 2024: 09:30 - 16:00 heures


Accès
Afin de soutenir notre démarche pour plus de durabilité, nous recommandons aux visiteurs d'utiliser les transports publics. Un service de navette avec des voitures électriques est sponsorisé par KIA Suisse SA et géré par les organisateurs sur place. L'embarquement et le débarquement («Pick-up Points») sont possibles depuis la gare de Belp et l'entrée principale du terminal de l'aéroport.

Un grand merci à tous les sponsors qui rendent cet événement possible.


Accréditation pour les médias: Accréditation presse / Images libres de droits: Images
Vous trouverez toutes les informations sur notre site web actualisé: electrifly-in.ch.

Vous trouverez également les dernières nouvelles sur Linkedin, Facebook et Instagram.

Ready for Takeoff: on 7 & 8 September 2024 the 8th Electrifly-In Switzerland takes place at Bern-Belp

The Electrifly-In Switzerland 2024 will be opened on Friday evening, 6 September at the networking event (internal event with invited guests) by Christoph Neuhaus/Vice President of the Government of the Canton of Bern, Roger Baillod/President of the Board of Directors of BKW, Urs Ryf/CEO Bern Airport and Dominique Gisin, pilot and Olympic champion.

On Saturday, 7 September, the starting signal will be given for the public at the Federal Air Force base at Bern Airport (“Giessenbad” bus station). The 8th edition of the Electrifly-In Switzerland offers a varied programme with an exciting exhibition in the federal hangar, a wide range of presentations, an interesting eTalk as well as a cosy festival restaurant and the opportunity to experience etasterflights in an electric aircraft.
Exciting facts about sustainability
The fly-in will be framed by a symposium with prominent speakers: Exciting presentations by Morell Westermann/Future Researcher, Engineer & Pilot on the ‘eForce’ project, the Cellsius association (ETH Zurich students), which supports focus projects, Radovan Gallo/Flux Aviation on the topic of ‘module electric powertrains for general aviation’, Sascha Hardegger/CEO Dufour Aerospace on the topic of ‘the development of tilt-wing hybridelectric aircraft in Switzerland’ and Peter Koch/Pilot & Operations Sustainability & Accountable Standards at Swiss International Air Lines on ‘Sustainability@SWISS: measures and challenges’ await interested parties and aviation fans.

Insights into the latest technologies
Various national and international development teams showcase their projects, technologies and services in the hangar of the federal base (detailed list: Exhibitors 2024). The SFX1 prototype from smartflyer AG recently celebrated the «Weight on Wheels» event. This means that it is already on its own wheels in full size and will be on display at the exhibition. In contrast to many other projects where the combustion engine is simply replaced by an electric motor, the entire construction of the SFX1 features a design that is specifically geared towards electric propulsion. The rollout of this unique aircraft is scheduled to take place this year and the first flight is planned for 2025.
Swiss International Air Lines and its partners, Lufthansa Aviation Training Switzerland, Green GT and Synhelion, will also be presenting various sustainability projects such as Sustainable Aviation Fuel, AeroSHARK and OPS efficiency. Finally, at the Electrifly-In Newsdays, BKW will provide an insight into the further progress of the BelpmoosSolar project, currently the largest planned ground-mounted solar installation in Switzerland.

Flying in the future
The eTalk, another fixed component of the Electrifly-In Switzerland and moderated by Alex Miescher, will address the question «Is the goal of net zero CO2 in aviation by 2050 achievable?». The panel will feature interesting guests from various areas of aviation, including Theo Rindlisbacher/Federal Office of Civil Aviation (FOCA), Andreas Ryser/ Aeroclub/Environment Department and Ulrich Nyffenegger/Head of: Economic, Energy and Environmental Directorate of the Canton of Bern.
Entertainment for everyone
In addition to interesting flight demonstrations, visitors have the unique opportunity to experience flying from the pilot's perspective. Experienced flight instructors will be on hand to help visitors discover the fascinating world of the skies during etasterflights. The eTrophy award ceremony will also take place on Sunday afternoon: The award for pilots who have flown the longest distance to Bern purely electrically, hybrid, with hydrogen or as a selflaunching glider.



The opening hours are as follows:

Saturday, 7 September 2024: 09:30 - 18:00
Sunday, 8 September 2024: 09:30 - 16:00


Travelling
In order to support our path to greater sustainability, we recommend that visitors travel by public transport. A shuttle service with e-cars is sponsored by KIA Schweiz AG and operated by the organisers on site. Boarding and alighting («pick-up points») is possible from Belp railway station and the main entrance to the airport terminal.
We would like to take this opportunity to thank all the sponsors, who are making this event possible.
Accreditation for media representatives: Press accreditation / Licence-free images: Pictures

All information can be found on our website, which is updated regularly: electrifly-in.ch.

You can also discover the latest news via Linkedin, Facebook and Instagram.

facebook instagram 
Email Marketing Powered by MailPoet